2011. december 24., szombat

Végre Karácsony !

Az eddigi süteménydömping után logikus lenne, ha 24-én egy karácsonyi torta, netán egy egész ünnepi menüsor állna itt. Akik azonban igazán ismernek tudják, hogy ha mindenki ezt várja, akkor biztosan nem ezt teszem - persze ha megtehetem. De ez itt az én blogom, úgyhogy megtehetem :-)

Szóval utolsó napra egy igazi last minute ajándékot mutatok meg nektek. Persze ez is a konyhában készült :-)


Igen, jól látjátok. Só liszt gyurma karácsonyi kivitelben. Bármelyik csemete örülni fog egy fahéjillatú, mézeskalácsszínű gyurmának, amivel Anyát utánozva ők is igazi sütiket gyárthatnak. Persze megenni nem az igazi - bár csupa konyhai alapanyagból készül, és megtévesztésig hasonlít valamilyen igazi sütire az íze azért egészen hasonlít ahhoz, amiből én készítettem annak idején az oviban az ajándékaimat :-)

Hozzávalók:
200 gr liszt
100 gr só
3 dl víz
2 teáskanál citromsav
1 evőkanál olaj
2 púpozott evőkanál őrölt fahéj

A hozzávalókat keverjük össze, és főzzük addig (2-3 perc), amíg gyúrható masszává nem áll össze. Még melegen öntsük ki egy hőálló felületre, és amikor már hozzá tudunk érni, de még meleg, gyúrjuk, nyomorgassuk, hogy tényleg egységes gyurmaszerű anyagot kapjunk.

Ha ajándékba adjuk csomagoljuk egy szép üvegbe, esetleg celofánba, és díszítsük fel a csomagot szépen. 5 percnyi munkával vidám mosolyt csalhatunk egy kisgyerek arcocskájára !


Boldog Karácsonyt mindenkinek !